Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΝΩΣΗΣ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΕΡΟΣ1ο

ΓΕΓΟΝΟΣ 1 Ανάκληση βιώματος. Αναγνώριση ότι η άνωση είναι δύναμη.

ΓΕΓΟΝΟΣ 2 Συνθήκη ισορροπίας ίσως στο σχήμα 3 η πλαστελίνη να γίνει υλικό σημείο?

Τρίτος νόμος του Newton πιστεύω εδραιώνει αυτό που θέλουμε να καταλάβουν πρώτα ότι η άνωση είναι δύναμη.

Να τονιστεί ότι δεν σχεδιάζονται όλες οι δυνάμεις σ΄όλα τα σώματα.

ΓΕΓΟΝΟΣ 3 Συμπεριφορά του ελατηρίου όταν στη πλαστελίνη ασκούμε κατακόρυφη προς τα πάνω δύναμη.

Αν έχουμε χρόνο θα πρότεινα να εξοικοιωθούν παίζοντας με το σώμα ασκώντας και προς τα κάτω δύναμη.(όταν η ένδειξη του δυναμομέτρου είναι μηδέν…)

Στο τρίτο νόμο περιπλέκονται λιγο τα πράγματα προσοχή ΟΛΕΣ οι δυνάμεις εμφανίζονται(σχεδιάζονται) μόνο στη πλαστελίνη.(όχι πχ γιατι ισορρ. Το χέρι!)

ΓΕΓΟΝΟΣ 4 Βύθιση του σώματος.

Να βυθίσουν την πλαστελίνη στο ποτήρι όπως λέει το πείραμα και να μη σηκώσουν το ογκομετρικό ποτήρι όπως δείχνει το σχήμα-κίνδυνος ατυχήματος.

ΓΕΝΙΚΑ Α. Πιστεύω ότι επιτυγχάνονται οι στόχοι που αναφέρονται στη γενική περιγραφή καθώς και οι ικανότητες και οι στάσεις.

Β.Ο τριτος νόμος του Newton θέλει χρόνο αλλά μας ανταμοίβει αφου μένει στο μυαλό ότι παίζουμε με δυνάμεις.

Γ.Λείπει ο χρόνος από τις δραστηριότητες πιστεύω πρέπει να υπάρχει ακόμη και όταν δεν τηρείται βοηθά να μην ξεφεύγουμε. Ενδεικτικά 4,5,8,8min για Γ1,2,3,4

Δ.Σημαντικό πολύ είναι η ανακοίνωση το αποτελεσμάτων και η ανταλλαγή απόψεων στην ολομέλεια.Πιστεύω ότι ο μαθητής μαθαίνει μόλις αρχίζει να εκφράζεται με δικά του λόγια για τις φυσικές έννοιες και νόμους.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΕΡΟΣ 2ο

ΓΕΓΟΝΟΣ Για την εισαγωγή πιστεύω ότι πρέπει να προηγηθεί η μέθοδος προσδιορισμού ογκου σώματος ακανόνιστου σχήματος με την βοήθεια του ογκομετρικού σωλήνα ώστε να επιτευχθεί (έστω στο παρασκήνιο!) ότι ο εκτοπισμός υγρού οφείλεται στον όγκο του σώματος.

(ίσως και μια αναφορά στην πυκνότητα?)

Η θεωρητική εισαγωγή θα μπορουσε να παραληφθεί και να ζητηθεί από τις ομάδες μια πιθανή συσχέτιση των μεγεθών που μετρήσαν.

ΓΕΓΟΝΟΣ 5 Καταμέτρηση. Πλήρως κατανοητό και γρήγορο.

ΓΕΓΟΝΟΣ 6 Πρέπει μήπως να προγηθεί του 5?

Για τη πλεύση να κάνουμε μια νοητική επέκταση?

ΓΕΝΙΚΑ Α.Πιστεύω το μέρος β θα κινηθεί γρήγορα και χωρις καθυστερήσεις.

Β.Στόχοι,δεξιότητες και στάσεις επιτυγχάνονται.

Γ.Μια ενδεικτική κατανομή του χρόνου θα βοηθούσε.

Δ.Γενίκευση για όλα τα ρευστά(υγρα,αέρια μια αναφοράΑΕΡΟΣΤΑΤΑ?)

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗς

#1 Η δεξιότητα να χρησιμοποιήσουμε την αναπαράσταση διανυσμάτων-δυνάμεων ελέγχεται. τι γίνεται με τον 3ο νομο του Newton?

#2 Θα πρέπει να έχει τονιστεί ότι μιλάμε για ασυμπίεστα σώματα όχι για μπάλλες με τις οποίες ξεκινήσαμε.

#3 Ο πειραματικός έλεγχος πρέπει να γίνει και με τους δυο τρόπους εφόσον υπάρχει χρόνος.Ο καλύτερος τρόπος ελέγχου των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν θα φανεί με τη χρήση των πειραματικών διατάξεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου