Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

ΑΝΩΣΗ- ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε.

ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ «ΑΝΩΣΗ»


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η
Τίτλος: « Βιωματική εμπειρία »
Γνωστικοί στόχοι που εξυπηρετούνται:1,3 Στάσεις:1,2
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η
Τίτλος: « Ισορροπία σώματος στον αέρα υπό την επίδραση δύο συγραμικών δυνάμεων»
Γνωστικοί στόχοι που εξυπηρετούνται:1,2 Ικανότητες: 2 Στάσεις:2,3
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η
Τίτλος: « Ισορροπία σώματος υπό την επίδραση τριών συγγραμικών δυνάμεων»
Γνωστικοί στόχοι που εξυπηρετούνται:2 Ικανότητες: 2,3 Στάσεις:1,2
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η
Τίτλος: « Αλληλεπίδραση σώματος –νερού »
Γνωστικοί στόχοι που εξυπηρετούνται:1,3,4 Ικανότητες: 2,3,4 Στάσεις:1,2,3
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η
Τίτλος: « Θεωρητική προσέγγιση της Αρχής του Αρχιμήδη »
Γνωστικοί στόχοι που εξυπηρετούνται:4,5 Ικανότητες: 2,3 Στάσεις:2,3
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6η
Τίτλος: « Πειραματική προσέγγιση της Αρχής του Αρχιμήδη »
Γνωστικοί στόχοι που εξυπηρετούνται:4,5 Ικανότητες: 2,3 Στάσεις:2,3


ΣΧΟΛΙΑ

• Παρόλο που δεν είμαι Φυσικός και δεν έχει τύχει να διδάξω Φυσική Γυμνασίου, διαβάζοντας το Σενάριο-Σχέδιο Διδασκαλίας με τίτλο «Άνωση» θεωρώ ότι υπήρξε τόσο θεωρητική όσο και πρακτική προσέγγιση των Γνώσεων-Ικανοτήτων και Στάσεων που τέθηκαν αρχικά με τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν.
• Θεωρώ εποικοδομητική και χρήσιμη την προτεινόμενη εκπαιδευτική μέθοδο καθώς οι δραστηριότητες που προτείνονται περιλαμβάνουν ερωτήσεις – απαντήσεις – συζητήσεις στην ομάδα και στην τάξη και γενικά υλοποιείται σε ένα περιβάλλον που οι μαθητές έχουν ενεργό ρόλο οικοδομώντας τη γνώση με τον εκπαιδευτικό να συμβάλει, να καθοδηγεί και να συντονίζει τους μαθητές.
• Ο απαιτούμενος χρόνος για την πλήρη εκτέλεση του σεναρίου-σχεδίου θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερος από τoν προτεινόμενο 2 ωρών.
• Η μέθοδος των εκτεταμένων σχημάτων θεωρώ ότι είναι δύσκολη για τον μέσο μαθητή.
• Η ικανότητα των μαθητών να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής θα μπορούσε να αναπτυχθεί ίσως περισσότερο στις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά την ανάπτυξη του σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας.
• Εμπλουτισμός του σεναρίου με χρήση ΤΠΕ ( μοντελοποίηση, προσομοίωση φυσικών φαινομένων και διαδικασιών)








ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ


Σύντομη παρουσίαση μαθήματος με τη χρήση του ρ.ρ.(power point) Γυμνάσιο-Λύκειο

Εικονικά εργαστήρια (virtual laboratories).Προσομοίωση με εικονικό και λειτουργικό τρόπο πειραμάτων Φυσικής / Χημείας στην οθόνη του υπολογιστή.(Α΄ και Β΄ Λυκείου)


Έρευνα στο διαδίκτυο. Επίσκεψη ιστοσελίδων ή βάσεις δεδομένων που είτε έχουν προεπιλεγεί από τον καθηγητή είτε προτείνονται και από τους μαθητές, για συγκεκριμένη διδακτική ενότητα π.χ. φαινόμενο θερμοκηπίου- τρύπα του όζοντος –καταλύτες αυτοκινήτων κ.α (Β΄Λυκείου Γενικής Παιδείας)

Προβολή ντοκιμαντέρ ή video (μέσω youtube ) που αφορούν φυσικά –χημικά φαινόμενα ,περιβαλλοντικά προβλήματα κ.α. με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και τη δημιουργία θετικών στάσεων προς τις φυσικές επιστήμες. (Α΄ και Β΄ Λυκείου).

Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη δημιουργικής κριτικής σκέψης και η αλλαγή της διδακτικής πρακτικής της μάθησης και της επικοινωνίας στο Ελληνικό Σχολείο μέσω της αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας θεωρώ πως είναι πλέον Αναγκαία.



ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Μαρία – Ματένια Παπαδοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου