Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

1. Παρατηρήσεις – σχόλια πάνω στο Σενάριο – Σχέδιο μαθήματος με τίτλο: Άνωση.

Α. Ταυτότητα Σεναρίου – Σχεδίου διδασκαλίας

· Στο γνωστικό αντικείμενο ο Α5 στόχος θα μπορούσε να δοθεί στις ικανότητες.

Β. Ανάπτυξη Σεναρίου – Σχεδίου διδασκαλίας

· Δραστηριότητα 1.
Τίτλος: Βιωματική εμπειρία
Στόχοι που ικανοποιούνται: Γ1,Γ2

· Δραστηριότητα 2.
Τίτλος: Εντοπισμός – Υπολογισμός δύναμης στο αρχικό σώμα
Στόχοι που ικανοποιούνται: Α1, Α2, Β1, Β2, Β3, Γ2, Γ3

· Δραστηριότητα 3.
Τίτλος: Υπολογισμός επιπλέον δύναμης στο αρχικό σώμα
Στόχοι που ικανοποιούνται: Α1, Α2, Β1, Β2, Β3, Γ2, Γ3

· Δραστηριότητα 4.
Τίτλος: Αναγνώριση και υπολογισμός της δύναμης της Άνωσης
Στόχοι που ικανοποιούνται: Α1, Α2, Α3, Α4, Β1, Β2, Β3, Γ2, Γ3

· Δραστηριότητες 5 & 6.
Τίτλος: Πειράματα επίδειξης
Στόχοι που ικανοποιούνται: Α3, Α4,Α5, Β1, Β2, Β3, Γ2, Γ3
Παρατήρηση: Θα ήταν προτιμότερο το πρώτο πείραμα να γίνει σε ομάδες με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού ενώ το δεύτερο πείραμα αποκλειστικά από τους μαθητές σε ομάδες.

Γ. Φύλλο Αξιολόγησης

· Γενικά: Το φύλλο αξιολόγησης έχει ερωτήσεις που βασίζονται σε πειραματικές δραστηριότητες , χρήση απεικονιστικού υλικού, ιστορικά στοιχεία καθώς και επίλυση προβλήματος, ελέγχοντας έτσι το γνωστικό αντικείμενο με προεκτάσεις στην καθημερινότητα και τον πολιτισμό.

· Παρατήρηση: Με βάση το φύλλο αξιολόγησης θα μπορούσε στο φύλλο εργασίας να υπήρχε δραστηριότητα που θα συνέδεε την Άνωση με τον όγκο του του βυθιζόμενου σώματος σε υγρό.
Προτείνεται πειραματική διάταξη κατά την οποία τα βυθιζόμενα σώματα να είναι της ίδιας μάζας αλλά διαφορετικού όγκου ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν ότι η άνωση εξαρτάται από τον όγκο του βυθισμένου σώματος.

Συμπερασματικά το προτεινόμενο σχέδιο διδασκαλίας – Φύλλο Εργασίας & Φύλλο Αξιολόγησης, αποτελεί ένα πλήρες διδακτικό πακέτο όπου σε ένα περιβάλλον ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης μπορεί να επιτύχει όλους τους τιθέμενους στόχους.

2. Χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες της εκπαιδευτικής καθημερινότητας του Λυκείου (μεγάλο πλήθος μαθητών ανά τμήμα, μεγάλος όγκος ύλης, πίεση χρόνου λόγω των πανελλαδικών, ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν εξυπηρετεί, ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή …) η χρήση των ΤΠΕ είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα από εμάς έχουν χρησιμοποιηθεί:

· το διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης

· η προβολή videos και παρουσιάσεων

· εκπαιδευτικά λογισμικά (IRYDIUM, Πειράματα και Προσομοιώσεις Χημείας, ChemMagic, Edisson, Interactive Physics)

Εργασία της ομάδας "Οι Αταίριαστοι" που αποτελείται από τους

Γαλάνη Ρήγα & Παπαδόπουλο Γιώργο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου