Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Ο χρονικός χωρισμός των δυο εργασιών με βρίσκει σύμφωνο.

Η επικοινωνία με τον κύριο Πολάτογλου θα ήθελα να είναι γραπτή είτε με mail είτε sms με τα ονόματα όσων συμφωνούν με την γνώμη της Μαρίας.

'Οσοι συμφωνούν ας αναρτήσουν στο blogg μια σύντομη κατάφαση.πχ Μαρία ΝΑΙ
Μια καταληκτική ημ/νια για την απάντηση από όλους μας ας είναι η Δευτέρα
3 Οκτ αν συμφωνείτε

Διαφωνώ με την τηλεφωνική επικοινωνία επειδή νιώθω ότι "εκβιάζουμε" την παράταση.

Θ΄λεγα να σταλεί mail είτε sms εφόσον απαντήσουν θετικά τουλάχιστον οι μισοί από εμάς.

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Συνάδελφοι καλησπέρα,
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τους προβληματισμούς των συναδέλφων που επικοινώνησαν μαζί μου σχετικά με τα χρονικά περιθώρια που έχουμε για την εκτέλεση της 2ης εργασίας και θα ήθελα να σας ενημερώσω για κάτι που εφαρμόζεται σε κάποιο άλλο κέντρο επιμόρφωσης ( φιλολόγων) στο οποίο παρακολουθεί το μείζον πρόγραμμα μια φίλη μου. Έχει δοθείπαράταση για την υποβολή της Α ενότητας που αφορά στο σχέδιο μαθήματος εως τις 15/10/2011 ενώ η ενότητα Β που αφορά την πρώτη εργασία(συγκρότηση ομάδας)τους έχει ζητηθεί να αποσταλεί μέχρι τις 15/11/2011. Αν συμφωνούμε όλοι θα μπορούσαμε είτε να στείλουμε ένα mail στον κ.Πολάτογλου με το αίτημα μας από κοινού και όχι μεμονωμένα, μέσω του blog μας είτε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά μαζί του μια και δεν απαντά στα μυνήματα των συναδέλφων που ήδη του έχουν εκθέσει το πρόβλημα.
Φυσικά καλύτερα θα ήταν να στέλναμε όλη την εργασία μέχρι τις 15/10/2010, αλλά αν δεν συμφωνήσει με αυτό πιστεύω πως η εναλλακτική πρόταση να την χωρίσουμε σε δύο χρονικές ενότητες θα ήταν μια λύση για όλους.
Περιμένω νέα σας!

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ 2ης ΕΡΓΑΣΙΑΣ;

Συνάδελφοι,

σας ενημερώνω και εγώ για το 2ο μήνυμα που έστειλα στον επιμορφωτή μας।

Κύριε Πολάτογλου,

σε συνέχεια του e-mail που σας έστειλα στις 15/9/2011 (και στο οποίο ακόμα δεν έχω πάρει απάντηση), επανέρχομαι για να πω τα εξής:
Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε΄πάντα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προστίθενται τώρα και αυτά των καταλήψεων, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να εφαρμόσουμε ούτε τη δημιουργία ομάδων, ούτε το σενάριο διδασκαλίας.
Από την άλλη, έχοντας ενημερωθεί για το γεγονός ότι σε πολλά κέντρα επιμόρφωσης έχει δοθεί παράταση, ξαναθέτω το ερώτημα: ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ 2ης ΕΡΓΑΣΙΑΣ;

Περιμένοντας την απάντησή σας

Έφη Χριστοφορίδου

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

2η Εργασία-Επείγον

Συνάδελφοι, καλησπέρα σας। Σας χαιρετώ όλους και τον καθένα ξεχωριστά। Πολλές ημέρες τώρα είμαι δέκτης πολλών παραπόνων από διάφορους συναδέλφους για το επίμαχο θέμα της 2ης εργασίας μας। Απόφάσισα τελικά να στείλω μήνυμα στον επιμορφωτήμας το οποίο σας το κοινοποίησα και ταυτόχρονα το "αναρτώ¨στο ιστολόγιό μας.

Κύριε ΠολάτογλουΑντιλαμβάνεστε πιστεύω τις αντικειμενικές δυσκολίες που συναντούμε όλοι μας (επιμορφούμενοι) στη νέα σχολική χρονιά που είναι ιδιαιτέρως "ιδιαίτερη"
Το να προλάβουμε να ανταποκριθούμε στις εργασίες μας είναι τόσο δύσκολο που .........θυμίζει καταστάσεις που περνάει η "Ελλαδιτσα" μας.
Θεωρώ πως πρέπει να δείτε σοβαρά το ενδεχόμενο παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας αλλά και της ελάφρυνσης του συνόλου των εργασιών (σας τονίζω ότι δεν ειμαι φυγόπονος)
Συγκεκριμένα!
1. Είναι αδύνατον να στηθεί σχέδιο μαθήματος που πρέπει να "δοκιμασθεί" κιόλας στην τάξη. Χρονικά δεν μπορούμε να προλάβουμε να διδάξουμε αντίστοιχη ύλη (ότι οι μαθητές δεν έχουν βιβλία καν) που να δικαιολογεί ένα σχέδιο μαθήματος (π.χ εγώ προσωπικά διδάσκω σε Γυμνάσιο και πρόθεσή μου ήταν ένα σχέδιο-σενάριο πάνω στη φυσική της Α Λυκείου. Φανταστείτε την ανατροπή..........).
2. Σε τάξεις που ακόμη δεν έχουν "παγιωθεί" ως σύσταση πόσο εύκολο είναι να βρεις 2ωρο και να "στείσεις" όλη τη διαδικασία της συγκρότησης ομάδας και εκπόνησης από αυτές ενός έστω στοιχειώδους έργου.
3. Σε συνάρτηση με το προγούμενο φαντάζει εξίσου δύσκολο να σταθείς σε ένα γεγονός (που πιθανόν να προκαλέσεις) ώστε να δεις αντιδράσεις και να το αντιμετωπίσεις.
Υ.Γ. Σας δηλώνω ότι οι παραπάνω ανησυχίες είναι και πολλών άλλων συναδέλφων από διάφορα κέντρα επιμόρφωσης..

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

θα ήταν καλό για όλους μια παράταση καθώς
α. είναι αυξημένες οι απαιτήσεις
β. η νέα σχολική χρονιά έχει αυξημένες απαιτήσεις (φωτοτυπίες, νέα καθήκοντα, νέο σχολείο για για κάποιους
γ. προετοιμασία για την πιστοποίηση Β΄ επιπέδου
δ. επιμόρφωση project
ε. το καλοκαίρι συνεχίζεται !!! (με τέτοιες ζέστες)
Θανάσης

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Συνάδελφοι γεια σας।
Δεν ξέρω πώς νοιώσατε εσείς όταν είδατε τη 2η εργασία που πρέπει να κάνουμε, εγώ πάντως εξεπλάγην δυσάρεστα। Πολλή δουλειά σε μια περίοδο υψηλών απαιτήσεων στο σχολείο। Μία συνάδελφος, που παρακολουθεί το Μείζον Πρόγραμμα σε άλλο κέντρο επιμόρφωσης, με ενημέρωσε πως, κατόπιν έντονων διαμαρτυριών προς τον επιμορφωτή τους, ο τελευταίος τους ειδοποίησε ότι ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της εργασίας ορίζεται η 15η Νοεμβρίου। Κι αυτό με τη σύμφωνη γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου। Και ερωτώ: Οι οδηγίες είναι ή όχι οι ίδιες για όλους τους επιμορφούμενους;

ΥΓ। Το ίδιο ερώτημα έκανα και στον κο Πολάτογλου, από τον οποίον ακόμα περιμένω απάντηση.

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Νέο αναλυτικό πρόγραμμα με παλιομοδίτικη φιλοσοφία στην επιλογή της ύλης

Ανακοινώθηκε προς το τέλος Ιουνίου η ύλη της Α΄ Λυκείου και πριν από λίγες μέρες και οι οδηγίες για την διδασκαλία του μαθήματος και το ωρολόγιο πρόγραμμα. Προϋπόθεση για να κατανοήσει κανείς αυτά που ακολουθούν είναι να τα γνωρίζει γιατί η κριτική μου επιδέχεται κριτικής. Θέλω δηλαδή τα σχόλια σας γιατί προτίθεμαι να το δημοσιεύσω ή να το αποστείλω στους "αρμοδίους".
Δεν επισυνάπτω τη διδακτέα ύλη και τις οδηγίες του Υπουργείου λόγω της μεγάλης τους έκτασης, καθώς αυτά υπάρχουν στο site του ψηφιακού σχολείου στις σελίδες της Α΄Λυκείου

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Η ύλη της Α΄ Λυκείου έχει σοβαρό πρόβλημα συνοχής. Στην Α΄ τάξη οι μαθητές διδάσκονται:

1. Μηχανική

2. Μηχανική ενέργεια

3. Θερμότητα

4. Ηλεκτρισμός

Α. Από το κεφάλαιο της μηχανικής δεν θα διδαχθούν η κυκλική κίνηση και η έννοια της ορμής.

Η ομαλή κυκλική κίνηση είναι θεμελιώδης απλή κίνηση που

i. είναι απαραίτητη για την εφαρμογή των νόμων του Νεύτωνα στο επίπεδο,

ii. με βάση αυτή την κίνηση θα ορισθεί η απλή αρμονική ταλάντωση,

iii. έχει εφαρμογές στις κινήσεις σωμάτων, στο βαρυτικό, στο ηλεκτροστατικό και στο μαγνητικό πεδίο,

iv. χρειάζεται για την κατανόηση του μοντέλου του ατόμου κατά Rutherford και Bohr στη Χημεία της Α΄ Λυκείου, και Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου,

v. είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διδασκαλία των εναλλασσόμενων ρευμάτων

vi. είναι απαραίτητη για την κατανόηση της στροφικής κίνησης του στερεού σώματος,

και σε πολλά άλλα φαινόμενα.

Θεωρώ ότι αν δεν διδαχθεί στην Α΄ τάξη του Λυκείου δεν θα υπάρξει ο χρόνος που χρειάζονται οι μαθητές ώστε να αφομοιώσουν και να κατανοήσουν το φαινόμενο προκειμένου να το εφαρμόσουν στην ερμηνεία ποιο σύνθετων εννοιών που θα τους ζητήσουμε στις επόμενες χρονιές. Είναι μεγάλο διδακτικό λάθος να μην διδαχθεί στη νέα σχολική χρονιά στους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Για την έννοια της ορμής επειδή είναι διανυσματικό μέγεθος, με εφαρμογή σε πολλά φαινόμενα ίσως να διδαχθεί σε μεγαλύτερη ηλικία. Όμως διατηρώ μια επιφύλαξη γιατί είναι ένα εργαλείο που απλοποιεί την ερμηνεία σύνθετων φαινομένων.

Β. Οι θεματικές ενότητες στο κεφάλαιο της ενέργειας είναι αυτές που αρμόζουν για την ηλικία και τις γνώσεις των μαθητών της Α΄ Λυκείου.

Γ. Το κεφάλαιο της θερμότητας είναι καλά οργανωμένο όπως διατυπώνεται στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα και οι έννοιες που καλούνται να διαχειριστούν οι μαθητές είναι για αυτή την (πνευματική) ηλικία, και ίσως είναι καλή πρόταση ώστε να ελαφρύνουμε λίγο την διδακτέα ύλη των επόμενων σχολικών ετών.

Δ. Το κεφάλαιο του ηλεκτρισμού πιστεύω ότι εισάγεται με την ίδια λογική που μπήκε και η θερμότητα. Αυτό είναι σωστό καθώς οι ώρες της Φυσικής έχουν αυξηθεί και ο διδακτικός χρόνος, πιστεύω ότι, θα είναι επαρκής. Θεωρώ όμως τουλάχιστον άστοχη την επιλογή του συνεχούς ηλεκτρικού ρεύματος για δύο λόγους.

1ος. Είναι πολύ - πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατο να διδάξει κάποιος και να κατανοήσουν οι μαθητές το συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα χωρίς την έννοια της διαφοράς δυναμικού. Θα πούμε στα παιδιά ότι αιτία του ηλεκτρικού ρεύματος είναι η διαφορά δυναμικού έννοια που δεν γνωρίζουν; Ή θα πούμε ότι είναι η “τάση” που αναφέρουν οι οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος. Τι θα απαντήσουμε στην ερώτηση,

- και τι είναι η τάση κύριε;

Δεν γίνεται φυσική με μισόλογα, οι μαθητές προσδοκούν να ερμηνεύσουν τα φυσικά φαινόμενα με τη φυσική που τους μαθαίνουμε στο Λύκειο και δεν αστειεύονται με αυτά τα πράγματα. Για αυτό το λόγο μας γυρίζουν την πλάτη. Όταν δεν έχουν συνοχή αυτά που διδάσκουμε, δεν τα κατανοούν και αδιαφορούν. Μπορεί να τους εντυπωσιάσουμε με τα πειράματα μας, να τους κινήσουμε το ενδιαφέρον, αλλά αυτό θα είναι στιγμιαίο γιατί δεν θα έχουν κατανοήσει το φαινόμενο. Η εμπειρία των μαθητών, από τις εφαρμογές του ηλεκτρικού ρεύματος στην καθημερινή ζωή τους, δεν ερμηνεύει το φαινόμενο η “τάση” εξακολουθεί να είναι μαύρο κουτί γι΄ αυτούς. Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών οφείλει, όπως και των μαθηματικών, να μην αφήνει πίσω της κενά, αν θέλει να έχει ακροατήριο. Ακόμη θα πρέπει να υπάρχει συγχρονισμός στην ύλη των δύο μαθημάτων ώστε να μην χάνεται χρόνος και διδάσκουμε στους μαθητές το ίδιο αντικείμενο μια φορά ο Φυσικός και έπειτα από δύο μήνες ο Μαθηματικός.

2ος. Η πνευματική ηλικία των παιδιών της Α΄ Λυκείου είναι κατάλληλη για να κατανοήσουν τις έννοιες του ηλεκτροστατικού πεδίου που θα έπρεπε να διδάξουμε. Οι έννοιες του ηλεκτροστατικού πεδίου είναι εισαγωγικές στο κεφάλαιο του ηλεκτρισμού και επιπλέον αποτελούν εφαρμογή των όσων έχουν μάθει τα παιδιά στα προηγούμενα κεφάλαια και μάλιστα στη διάρκεια του ίδιου διδακτικού έτους. Η κίνηση φορτισμένων σωματιδίων στο ηλεκτροστατικού πεδίου σαν εφαρμογή της κινηματικής αλλά και της δυναμικής που διδάχθηκαν στο κεφάλαιο της μηχανικής. Η έννοια της ενέργειας βρίσκει εφαρμογή στην κατανόηση της ενέργειας φορτισμένου σωματιδίου στο ηλεκτροστατικό πεδίο, και στην έννοια της διαφοράς δυναμικού.

Τα ίδια μπορεί να πει κανείς και για το βαρυτικό πεδίο.

Προτείνω τις εξής αλλαγές στη διδακτέα ύλη της Α΄ Λυκείου.

1ο. Αντικατάσταση του κεφαλαίου “συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα” με τη μελέτη του βαρυτικού πεδίου και του ηλεκτροστατικού πεδίου.

2ο. Εισαγωγή της μελέτης της κυκλικής κίνησης στο κεφάλαιο των κινήσεων.

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΡΙΑΝΤΑ , ΕΙΚΟΣΙΠΕΝΤΕ ..... Η ΕΙΚΟΣΙΕΠΤΑ;

Αριθ. 68419/Γ2 (4) Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Ενιαία Λύκεια.

ΦΕΚ 984Β/2006

” Οι μαθητές σε κάθε τάξη ή τμήμα τάξης Γυμνασίων και Ενιαίων Λυκείων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τους τριάντα (30). Τάξεις με μαθητές περισσότερους από τριάντα (30) διαιρούνται σε τμήματα. Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2006-2007”

ΑΥΤΟ ΑΛΛΑΞΕ Η ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΟΥ ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΣΥΝΧΩΝΕΥΤΗΚΑΝ;
Καλή χρονία σε όλους και από εμένα.
Γιώργο, τις πληροφορίες που θέλεις θα τις βρεις στο:
http://www।alfavita।gr/artro।php?id=43391


τα λέμε σε λίγες ημέρες.......................


Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Συνάδελφοι, καλή σχολική χρονιά και καλό κουράγιο σε όλους μας।

Θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος ξέρει υπεύθυνα με βάση ποιό ΠΔ η ποιά υπουργική απόφαση-εγκύκλιο καθορίζεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανα τμήμα στα Γυμνάσια

Όσο γι΄αυτό το τελευταίο για τα σχολεία που συγχωνεύθηκαν μάλλον μπέρδεψε τα πράγματα...