Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Διδακτική προσέγγιση Γεωλογίας - Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο

από Δημήτρης Μανιάτης

Στο μάθημα της Γεωλογίας – Γεωγραφίας, οι μαθητές δεν εμπλουτίζουν απλά τις γνώσεις τους για το φυσικό κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται, αλλά κατανοούν τις αλληλεπιδράσεις του ανθρώπου με το περιβάλλον και αναπτύσσουν σεβασμό προς τη φύση και τους υπόλοιπους ανθρώπους του πλανήτη.

Οι σύγχρονοι μαθητές δεν είναι παθητικοί δέκτες της γνώσης, αλλά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, με κατάλληλο ψηφιακό υλικό, οργανωμένο από τον εκπαιδευτικό, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο. Οι μαθητές εργάζονται ανά ομάδες των 4-5 παιδιών. Οι ρόλοι τους στην ομάδα είναι διακριτοί και εναλλασσόμενοι, με κύριο στόχο την ενεργό συμμετοχή όλων.

Ο εκπαιδευτικός μετά την παρουσίαση των στόχων, δίνει το έναυσμα μέσα από ψηφιακό υλικό σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο που ακολουθεί. Με τη βοήθεια δραστηριοτήτων και του κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού, οι μαθητές παρατηρούν, ερευνούν, επιβεβαιώνουν και αιτιολογούν τις ιδιότητες, τις σχέσεις και την κατανομή των φαινομένων.

Μια ομάδα μαθητών αναλαμβάνει την παρουσίαση, ενώ η υπόλοιπη τάξη συμμετέχει με ερωτήσεις και παρατηρήσεις. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί και υποστηρίζει τη διαδικασία.

Γίνεται ανακεφαλαίωση των συμπερασμάτων από τον εκπαιδευτικό με διαφάνειες και δίνονται διευθύνσεις ιστοσελίδων για προαιρετική απασχόληση στο σπίτι.

Η διαδικασία ολοκληρώνεται με αξιολόγηση των μαθητών από σχετικό εκπαιδευτικό λογισμικό.

Το μάθημα με μορφή σημειώσεων ακροατηρίου, αναρτάται στην ψηφιακή πλατφόρμα η-Τάξη (e-class) για μελέτη από το σπίτι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου