Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

Σενάρια διδασκαλίας και Νέο Σχολείο

από Δημήτρης Μανιάτης

Τα σενάρια - σχέδια διδασκαλίας που μελετήθηκαν (Β3 και Β4), παρουσιάζουν μια πληρότητα όσον αφορά τις τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης
Ανταποκρίνονται στο νοητικό επίπεδο των μαθητών, δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες μάθησης δραστηριοποιώντας τους μαθητές και διαμορφώνουν ένα πλαίσιο δράσης όπου κάθε ομάδα συζητά και αποφασίζει.
Αναμφίβολα, κάθε σενάριο έχει χαρακτηριστικά στοιχεία της προσωπικότητας του δημιουργού του, τα οποία διαμορφώνονται και από τις γνώσεις και εμπειρίες του Αυτό γίνεται εμφανές από τις επιτυχημένες παρατηρήσεις των συναδέλφων
Γενικά είναι ολοκληρωμένα σενάρια τα οποία όμως θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί πριν αρκετά χρόνια
Το Νεό Σχολείο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, στη δυνατότητα που παρέχουν με τη δημιουργία ενός ψηφιακού περιβάλλοντος για μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξασφαλίζοντας ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα
Αυτό προϋποθέτει την ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων με τη μορφή ενιαίας ψηφιακής εκπαιδευτικής βιβλιοθήκης όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό που θα ενσωματώνει δυνατότητες ενημέρωσης, μελέτης, εκπόνησης και αξιολόγησς εργασιών
Σ΄ένα τέτοιο περιβάλλον τα προτεινόμενα σχέδια μαθήματος θα χρειαστούν σίγουρα προσαρμογή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου